onsdag 4 september 2013

Efter spåret tv-mys

Hej finaste!
Jag skulle bara ta en kort paus i sifferjobbet och byta miljö från kontoret till hemmet. Jag kan skvallra för dig att pausen blev jättelång och pågår fortfarande...

Du vet först skulle jag bara dricka lite te i eftermiddagssolen + 23 i skuggan. Sedan skulle jag bara ta en promenad runt sjön men innan det skulle jag bara spana in posten...


... leta mobilen osv. Tillslut kom jag iväg med rätt mundering, mobil med Spotify och trassliga lurar, mycket stök för några kilometer. Det var riktigt härligt, soligt, varmt och lagom med folk och knappt en snigel. Jag körde jogging och power walk i intervaller... fast i ärlighetens namn så försökte jag gå snabbt när jag inte orkade jogga längre och när jag hämtat ork så joggade jag igen.

Nu väntar en tv-kväll med Kevin Walker i Idol, Room Service och senare de otroligt duktiga barnen i junior Masterchef, de är 8-12 år och lagar mat som värsta lyxkrogskockar. Och där tar nog pausen slut och det är dags för siffervärlden och rapporter, vilken tur att jag är en nattuggla.

Spana in sensommaren i vår trädgård. Magnolian trivs just nu och tänker blomma för andra gången i år. Jippie! Hortensian vill blomma men kommer aldrig riktigt igång så nästa år skall jag gräva upp den och plantera den i en kruka...






Ska kila iväg nu för att fixa lite gott till tv-myset.

Hej så länge och hoppas att du får en fortsatt fin onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar