torsdag 5 september 2013

"Blytungaben"

Hallå finaste!
Ännu en härlig sensommardag. Solen strålar och jag med den.

Idag joggade jag ner till sjön, tänkte att träningsvärken i låren skulle släppa så att jag kunde fortsätta jogga större delen av rundan. Icke sa nicke, utan effekten blev istället för att benen stumnade till rejält. Det kändes som att jag fick släpa mig runt i 5 km och som att jag aldrig skulle komma fram... men ack den som ger sig, inte jag iallafall, för är man tjurigare än en åsna så är man det... och 45 långa minuter senare var jag hemma igen.



Runt sjön var alla bryggor fyllda med folk som njöt i solen och sensommarvärmen, ung som gammal. Många hade picknick, en och annan badade och några såg ut att sova under sina stråhattar. Blev lite avundsjuk för de såg ut att ha det så otroligt skönt.

Det här fotot är taget för drygt en vecka sedan...

Mitt vänstra knä har fått en chock av sjörundorna sista dagarna och svällt upp lite grann, får nog ta det lite lugnare imorgon. Man kanske skulle ta och låna Kurts kryckor, för min knäskada som är drygt 21 år gammal...


Jag hoppas att du förstod att jag skojade om kryckorna. Det var ett liten passning till en vän som skulle behöva bita ihop och kämpa lite, trots att det ibland kan kännas både jobbigt och göra lite ont, det är bara det att det gör det ibland och det kan till och med göra mycket ont...

Hm, undrar just vad jag skall hitta på för skoj nu. Känner mig ovanligt pigg och hurtig, trots ben tunga som bly. Kommer nog på någonting strax, annars finns det ju alltid någonting som jag kan fixa.

Njut av torsdagskvällen!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar