fredag 20 september 2013

Parmesangratinerade bakpotatisskivor

Hej igen!

Nu är det snart dags för fredagsmys och Idol men först tänkte jag berätta att jag har kockat och det blev jättegott.



Receptet på Parmesangratinerade bakpotatisskivor hittar du här

Jag ändrade receptet lite... eller rättare sagt nästan helt och hållet...
Bytte ut bakpotatis mot sötpotatis och blandade oljan med vitlökspeppar istället för salt innan jag penslade potatisskivorna.
Toppingen blev också lite annorlunda då jag hoppade över oliverna, tycker inte om dem. Tog färsk chili istället för timjan. Kryddade kycklingen med pepparmix, cayennepeppar och vitlökspeppar. Tillsatte receptet med finhackad röd paprika, champinjoner och någon extra vitlöksklyfta. Tyvärr hade vi ingen parmesanost hemma så det fick bli lagrad ost...

Smarrigt värre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar