måndag 5 januari 2015

Pank som en kyrkråtta?


Hej min vän!

God fortsättning och hoppas att du har fått en bra start på 2015.

Mitt nya år har startat jättebra förutom att mobilen strejkar och är nu reklamerad. Tjejen på Telia var hur hjälpsam som helst. Jag har fått låna en ny Samsung som jag håller på att bli tokig på... funderar på att leta fram en gammal iPhone 3.

Sedan har råttorna haft fest i diskmaskinen och gnagt av nästan samtliga kablar, ljudisolering, flottör och lagt upp ett lager i motorutrymmet. Nomor var hit och råttbekämpade i november utan resultat. Idag var de tillbaka och nu har de tagit till med tyngre medel så nu hoppas vi att råttorna försvinner. Just nu är det handdisk som gäller..

Brunråtta, bild hämtad från nätet
Kablar i diskmaskinen som råttan/råttorna gnagt på.

Vi har äntligen hittat en soffgrupp som vi tror på efter att ha letat i flera år. Och när vi var på soffjakt hittade jag nya stolar till vårt "gamla köksbord" i vardagsrummet.



Sammanfattning är att ny mobil, diskmaskin, soffgrupp, "köksstolar" och en ny arbetsdator gör att det känns som att jag kommer att bli pank som en kyrkråtta...Haha, jag kommer iallafall att sitta som en prinsessa i nya soffgruppen/stolarna och pilla med all nya teknikpryttlar och det är ju inte helt fel det heller.

Nu ska jag snart kila iväg och titta på bronsmatchen i junior hockey VM.

Må så gott så hörs vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar