tisdag 10 december 2013

Julverkstad




Hej min vän!
Hoppas att du har en härlig tisdagskväll.

Ikväll var jag tillsammans med Ullis och några tjejer från hennes jobb på julkranskväll. Konstigt inte en endaste kille så långt ögat kunde nå... nä, inte ett dugg konstigt... men hade varit skoj om någon kreativ kille hade velat vara med. Aftonen inleddes med glögg & pepparkakor samtidigt som Kerstin visade oss hur vi skulle göra.






Sedan var det dags för oss att binda vår egen krans. Det fanns massor med olika material att välja på som tex gran, lingonris, blåbärsris, tuja och idegran, Ullis gjorde en tujakrans och jag en av idegran.



När stommen var klar så tog vi ett kort fika brejk innan vi satte igång och dekorerade. Gott med kaffe & smörgås.


Ullis är inte bara duktig på att göra pepparkakshus hon är även jätteduktig på att skapa fina kransar.



Min krans är inte riktigt klar ännu... skall pimpa den ytterliggare med svarta band och lite "snö"... Ny bild kommer när den är klar.


Jag köpte ytterliggare en halmkrans och mosa som jag tog med hem. Den kransen skall jag göra iordning om någon dag.

Undrar om Ullis hängt upp sin krans ännu? Såg på FB att en av tjejerna hade hängt upp sin krans på ytterdörren. Min gjorde en bordskrans som just nu ligger inne på kontoret och väntar på att bli klar.

Nu skall jag snart kojsa men först en kopp te. Vi hörs igen imorgon.

Sussa sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar