måndag 30 december 2013

Årets sista klipp!

Hej min vän!
Hoppas att du har det lugnt och skönt så här kvällen innan nyårsafton.

Hade en lugn och skön morgon där jag hasade runt i "one piece" och bara njöt av lugnet. Helt plötsligt kom jag på att det var någonting som jag skulle göra idag... Och då kl. 11.00 kom jag på att jag skulle till Anna kl. 12.00 och fixa håret. Snacka om att det blev stressigt, duscha, slänga på sig kläder och ansikte samt kolla upp busstider. Försökte springa till bussen men det var inte det enklaste för det var superhalt. En slant jag hit och en slant jag dit men lyckades hålla mig på fötterna och inte ramla. Halv tolv hoppade jag på bussen ner till stan, svettigare än innan duschen...


Jag kom till salongen med andan i halsen och totalt ofräsch men jag hann. Då visade det sig att jag hade fått fel tid, och skulle inte vara där förrän en halvtimme senare. Ganska skönt ändå för då kunde jag stressa av och kika in på Vackra Hem, L & Co, Ljuspunkten och Johannas. På Johannas hittade jag några fina tunikor från Odd Molly. Tyvärr kände jag mig alldeles för ofräsch för att prova dem, det får bli en annan dag.


En halvtimme senare var jag tillbaka hos Anna som tvättade mitt hår och genast var jag lite fräschare. Stackars Anna som fick stå ut med en vitlöks och svettluktande tjej... hur som helst så  klippte hon mina toppar under tiden som hon tipsade om goda hummerrätter. Imorgon testar jag nog något av hennes recept. Innan jag sa hej till henne så passade jag på att boka in en permanentning i februari. Längtar redan till att bli lite "busigare"...

Nu skall jag ut i garaget och leta efter oasis och sedan hasta ut till Birsta och bla köpa vita tulpaner och glitter.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar