söndag 1 december 2013

Big Burger

Hej solstråle!
Hoppas att du får en fin söndag.

Igår slog vi till och gjorde egna hamburgare av högrev och himmel vad saftiga och goda de blev. Har både hört och läst att om man skall göra hemmagjorda hamburgare så skulle de vara på högrev.


Tog ett foto innan vi stekte dem och de ser ut precis som vilka biffar som helst. Var så otroligt hungrig när rätten var klar så att jag glömde fotografera, slukade burgaren som om jag aldrig fått mat...

Jag har aldrig gjort egna hamburgare tidigare så jag kikade runt lite efter recept och föll för Linus Wahlgrens burgare, mest pga av att vi hade samtliga ingredienser...

Våra hamburgare...
Högrevsfärs från Limousine
1 ägg
1 mosad potatis
"Gorilla sås"
"American BBQ Sauce" Hickory
Pepparmix
Chilipulver
Granulerad vitlök
Cayennepeppar
Pyttelite salt


Linus Wahlgrens burgare... (text och bilder är tagna från Pernilla Wahlgrens blogg)


En skvätt (eller mer) av båda dessa i köttfärsen – och sen är det klart!
Hemligheten är också tydl att INTE salta och peppra förrän man format köttfärsen till hamburgare! Och gärna precis innan de ska grillas.


Servera Hamburgarna med grillad rödlök, grillade tomater samt mozarella och ruccola.
Dressing väljer du själv, men en chili-bea är inte helt fel om du frågar mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar