måndag 14 oktober 2013

Löp - app c25k

Hej finaste!
Hoppas att du har haft en riktigt härlig måndag och en bra start på veckan. Jag har haft en superhärlig dag med massor att göra i siffervärlden. Och när jag kom hem snörade jag på joggingskorna och tog ett varv runt sjön.


Just nu testar jag en löpapp c25k dvs från soffpotatis till att springa 5 km efter 9 veckor.

Idag var det min första "löpdag" enligt nedan
Uppvärmning: 5 min rask promenad
Intervall:  jogga 60 sek och promenera 90 sek i 20 min
Nedvarvning 5 min rask promenad.
Allt som allt 30 minuter.

Riktigt roligt pass! Man kör 3 pass per vecka och appen håller reda på "allt"... och man kan ladda ner egen musik.

Har du provat c25k eller någon annan löpapp och isf vad tycker du?

Oj, nu kurrar det i magen så det kanske är bäst att fixa lite middag.

 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar