lördag 19 oktober 2013

Det rullar på

Hej min vän!
Hoppas att du har en mysig lördagkväll.

Idag hjälpte vi mina föräldrar att byta däck på deras bil. Pappa får inte anstränga sig samt utföra tyngre arbete pga att han är ny operarad. Eller rättare sagt jag bytte inga däck utan var mest ivägen och när det behövdes så hantlangade jag.


Efter däckbytet tog jag en runda runt sjön, friskt och härligt. Just nu älskar jag min nya träningsapp - c25k som skall ta soffpotatisen ur mig och få mig att löpa som förr. I måndags var första dagen och då hann jag inte ens fram till "Ankeborg" innan träningsprogrammet var slut. I tisdags var jag 2 minuter snabbare på hela rundan. Och idag kom jag precis fram till "Aborrviken" när träningsprogrammet var slut. Dagens runda gick 6 minuter snabbare än i måndags. Tjoho!


Är du en soffpotatis som vill komma igång, ladda hem c25k!

Önskar dig en fortsatt fin lördagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar