lördag 16 november 2013

80´s hos mig...


Åh, vilken kväll jag är supernöjd och hoppas att även pinglorna är nöjda. 

Jag bjöd på dukning, dekorationer, mat & dryck a´la 80-tal. Ja, till och med jag var klädd i 80-talsstuk... Och eftersom varken Kevin Walker eller Zlatan var inbjudna så funderade jag över hur man undviker diskussioner om varför vi inte skall se på Idol eller playoff matchen Portugal vs Sverige. Så jag fixade ett bildspel som snurrade på tv:n. Bildspelet innehöll bilder från 80-talet varvade med foton på oss från när vi var små till och med september i år. Bildspelet funkade precis som jag ville och det uppskattades jättemycket...

Ett stort tack till Lennart, Marielle, Sara, Bonita, Jonas och mamma & pappa som jag fått låna rekvisita av. Och ett stort tack till Sara som fixade mitt hår. Och till Lennart som hjälpte till med maten. Och till Ingela som tände alla stearinljus och hjälpte Ullis att lägga upp förrätten. Och ett jättetack till Ullis som hjälpte mig att knyta ihop middagen med att bla servera, blanda drinkar mm.


Några foton från kvällens dukning


 
Ankomstdrink: Vira Blåtira & Vodka

Välkomstdrinken: Screwdriver

Snittar till ankomst- o välkomstdryck: Chevré, kassler och annanas & paprikamix. Tummbröd, pepparrotsvisp o hamburgerkött.

Hm, helt otroligt jag glömde bort att fotografera förrätt, varmrätt och dessert...

Förrätt: Räk & Kräftcoctail med rostat bröd och mitt eget vitlökssmör.
Varmrätt: Hasselbackspotatis, oxfilé tournedos med glöggsås och sallad. (serverade på "pizzatallrikar")
Dessert: Kaffe & Te, Päronhalvor med After Eight och vaniljglass

La finale: "Paraplydrink" Tequila Sunrise


 


 Fick fina presenter av "pinglorna"
En fin Amaryllis av Ullis

Fina värmeljus av Ingela

Ett fint paket från Yvonne...

...som innehöll en fin ljuslyckta.

Fina ljuslycktor av Lotta & Malin och god Lakritskola.
Kvällen avslutades på e-Street
Läckra lampor på e-Street


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar