fredag 7 november 2014

Pepparkakskladdkakemuffins

Hej Vackraste!
Laddar du för fredagsmys?

Jag har haft fredagsmys hela dagen. Började med en ansiktsbehandling hos bästaste Eva på Bellevisage  och sedan mysfrukost. Har du spanat in att det är kladdkakansdag idag? Jag bakade  pepparkakskladdkakemuffins med lingonvisp och blev jätteglad när Sara och hennes kompis Susanne ville ta med ett gäng kakor hem.


Och jag skall överaska Lennart, när han kommer från fotbollsträningen, med en het räkgryta.

Pepparkakskladdkakemuffins

100 g smält smör
0,5 dl matolja
2 ägg
3 dl socker
1 påse pepparkakskryddor
1,5 dl mjöl

Vispa samman ägg och socker. Blanda sedan i övriga ingredienser. Sätt 12 st muffinsformar i en muffinsplåt och häll i smeten, ca halva formen. Grädda mitt i ugnen 200 grader i ca 15 min.

Rårörda lingon och vispad vispgrädde rörs ihop, spritsa/klicka ut röran över muffinsarna.

Lycka till!

En annan rolig variant är muggkladdkaka som du finner här

Oj, kom precis på att jag lämnade köket i värsta röran så bäst att skynda sig plocka ihop innan Lennart kommer hem... för då börjar han plocka ihop min röra.

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar