torsdag 20 november 2014

Kransbindning





Ikväll har jag och Ullis varit på Blomsterlandets kranbindningskväll.

Ullis spanar in olika typer av kransar och dekorationer



Jag hade planerat att göra en dörrkrans men när vi kom till Blomsterlandet raderade jag den tanken direkt och bestämde mig för ett blomsterarrangemang. Ullis däremot är en flitig och pysslig tjej så började direkt att binda en dörrkrans som blev jättefin.

Ullis juldörrkrans under skapandet

Min krans är redo för hemtransport...
...färdiga resultatet
Efter att några kreativa timmar och fina kransar så tyckte vi att det var skönt med lite shopping i Birsta City. Och på hemvägen fick jag veta hemligheten bakom vackra pepparkakshus av absolut bästa pepparkakshusskaperskan... så inom några veckor skall de nya kunskaperna sättas på prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar