söndag 29 juni 2014

Inspirerad av Ernst

Hej min vän!
Hoppas att du har haft en härlig helg.

Vi har förutom att tittat på fotbolls WM fått massor gjort. I  fredags var jag till Selins bil i Harv och fick bilen fixad, läckage i oljefiltret. Otroligt skönt att det bara var två små hål i oljefiltret och att det inte var ett större och dyrare fel. Fått lite finare i trädgården dvs rensat rabatter och klippt gräset innan regnet kom. Just nu funderar jag på att investera i en gräsklipparrobbot, skulle vara ganska smidigt. Hm, undrar just vad grävlingarna och rådjuren tycker om det. Och när regnet öser kan man ju alltid titta på tv och "Sommar med Ernst". Ernst och jag har inte samma inredningsstil men han brukar ofta använda fina textilier och laga god mat...

Ikväll blev det heta fläskfiléknyten a´la Ernst






Eller jag gjorde inte riktigt som Ernst, han stekte sina på Murikka medans vi grillade dem. Jag gjorde chilimarinerade knyten medans han gjorde mer stubbar utan marinering.

Heta Ernst fläskfiléknyten a´la Sillström

Fläskfilé
Kryddad korv (vi tog chorizo)
Baccon
Chilimarinad
Gullök (nästa gång kommer jag lägga till lök)

Rengör fläskfilén från senor och fett
Gör hål genom fläskfilén med en kniv
Stick igenom kryddade korven
(lägg ett tunnt lager gullök runt fläskfilén)
Skär porionsbitar
Knyt/Vira baccon runt
Pensla på chilimarinad, låt stå svalt och dra i minst 20 min
Grilla

Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar