fredag 16 maj 2014

Just nu!

...tittar och lyssnar jag på Tomas Ledin på tv. 


Glömmer aldrig när jag träffade honom i Åre i början av 90-talet. Jag kände inte igen honom som Tomas Ledin utan trodde att han var en gammal kursdeltagare, jobbade på utbildningsföretaget Lexicon då. Helt plötsligt upptäcker jag att Ullis och Ingela är helt borta och att karln jag pratar med har "liv- & säkerhetsvakter", börjar där och då förstå att detta inte är en gammal kursdeltagare utan någon helt annan. Helt plötsligt frågar han vad jag och mitt sällskap har för oss på kvällen för om vi ville så kunde vi få komma på hans spelning... oj vad pinsamt det blev... Och när jag träffar Ullis & Ingela några minuter senare inne på Skidåkaren håller de på att garva ihjäl sig... Allt blev så pinsamt konstigt att jag hann pysa iväg innan han berätta vart och när spelningen skulle äga rum samt att uppge våra namn till gästlistan... rätt så ouppfostrat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar