måndag 18 april 2016

Dermastam maskinell Microneedling

Vill man vara fin får man lida pin!

I fredags var jag till Eva på Belle Visage och fick en omgång Dermastam maskinell Microneedling.



Jag tyckte att kuren/maskinen var lite obehagligt särskilt i närheten av ögonen, är extra känslig i ögonområdet. Enkelt förklarat är det en maskin som består av små nålar, se bilden. Maskinen förs över ansiktet och öppnar upp hudlagret. Syftet med min behandlingen är att ta bort pigmenteringar/pigmentfläckar och ökar fukten i huden. Behandling kan även hjälpa till vid förstorade porer, reducera ärr och ålderstecken som tex rynkor...

Före & Efter bild från www.bellevisage.nu

Nu några dagar senare är jag fortfarande lite lätt rödflammig och huden har börjat fjälla, precis som det skall vara... Det ska visst ta ca 6 veckor innan man kan se effekten av kuren. Jag tycker redan att det har skett förändring och att en av pigmentfläckarna har bleknat.

Om du är intresserad av behandlingen eller någon annan behandling så läs mer på www.bellevisage.nu







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar