måndag 7 april 2014

En variant av Jansons Frestelse

Hej på dig!
Var vrålhungrig och skulle fixa middag men när jag öppnade kylskåpet så blev jag påmind om att vi hade behövt handla igår. Jag hittade en anjovisburk, gullök, 4%-ig grädde och i frysen en påse strips. Så kom jag ihåg att för ca ett halvår sedan läste jag på någon matblogg att hennes morfar/farfar hade gjort Jansons frestelse på strips istället för "färsk" potatis. Så jag bestämde mig för att testa, dessvärre minns jag inte vilken matblogg som jag läste detta på (de brukar vilja att man länkar till deras blogg) och hade inte sparat receptet så det blev till att improvisera.


Ingredienser (man tager vad man haver)
Strips
Anjovis
Hackad gullök
Paprika mix
Grädde 4%

Smörj en ugnsfast form och varva sedan ingredienserna i formen. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 30 minuter.

Tummen upp för denna rätt!
Den var enkel att göra och blev klar hyfsat snabbt. Smakade nästan som Jansons Frestelse.

Nu skall jag kila iväg och titta på tv - Bröderna Timells matlagningsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar