fredag 26 juli 2013

Lack & Snack

Hej min vän!

Hoppas att du har haft en varm och fin dag, Vi har haft en toppenhärlig dag och kväll.

Ikväll har bästaste Ullis varit hos mig. Vi har haft vin & manikyrkväll. Hur mysigt som helst. Vi satt ute hela kvällen i solen och det var nästan vindstilla. När solen försvann bakom trädtopparna och det blev lite svalare så virade vi in oss i filtar.

Det är jättelänge sedan jag gjorde en manikyr så jag kände att jag behövde fräscha upp kunskaperna. Normalt skall en manikyr ta max en timme... vi eller snarare jag var klar ca 4 timmar senare. Tänk vad gott vin och bästa sällskapet kan göra - vi drack och snackade massor.


Frmåt småtimmarna gav vi upp och gick in. Då var det jättegott med brieost, kryddiga kex, fikon & äppelmarmelad, hårt bröd - fyra sädesslag och finsk lakrits.




Tack Ullis för ikväll och för den jättegoda osten, kexen & marmeladen. Mums!!
Och för rubriken som jag stal av rakt av från dig...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar