torsdag 10 december 2015

Beer Can Burger

Mums filibabba vad gott!



Här kommer mitt receptet på beer can burger, fast jag tycker att man tar vad man haver...

Köttfärs
Bacon
Gul lök
Vitlök
Rökt skinka
Kryddkorv ex. chorizo
Champinjoner
Paprika
Soltorkade tomater
Chili
Salt
Peppar
Riven ost

Rör ihop köttfärsen med lite peppar & salt
Dela upp köttfärsen i bollar som formas runt en ölburk (jag hade ingen ölburk så jag tog ett glas)


Linda bacon runt köttfärsen, tag bort ölburken/glaset


Hacka lök, vitlök, rökt skinka, kryddkorv, champinjoner, paprika, soltorkade tomater och chili, fräs ihop dessa till en röra (jag fräste aldrig), krydda röran och fyll sedan burgaren med röran, toppa med riven ost.



Jag stekte mina beer can burger i ugnen på +225 C i ca 25 minuter men det går superbra att grilla dem eller steka dem på plattan.


Serveras gärna med en god sallad och/eller pommes frites/klyftpotatis/potatis.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar