fredag 11 juli 2014

Vi bygger lite

Tjoho det är fredag!

Har du det gott?

Jag hade tänkt softa idag men Lennart hade andra planer för oss. Nedmontering av halva främre trädäcket för att kunna bygga om det. Vi har redan byggt om däcket en gång tidigare, nu har vi tagit bort, och börjar om en gång för alltid...

Strax innan nedmonteringen flyttades syrenhortensiorna till andra delar av trädgården.

Nedmonteringen har börjat

Grundjobbet påbörjat
Imorgon fortsätter grundjobbet och sedan börjar vi uppbyggnaden av nya trädäcket. Jag tror och hoppas att det kommer att bli jättebra. Hm, innan vi är klara har det kanske blivit en punchveranda...

Nu skall jag vila handen efter alla skottkärrevändor med överblivet gräs, så att jag kan jobba imorgon. Måste bara berätta att jag även har jobbat på egen hand.... skruvdragaren rakt ner i vänsterpekfinger. Är man en klumpeduns så är man, eller?

Hoppas att du får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar