måndag 10 juni 2013

Sjukhusliv

Operationen gick enligt min doktor SUPERBRA!

Jag vaknade upp på uppvakningen och kände efter om jag fått någon stomipåse och det hade jag inte. SKÖNT! då kunde jag sova vidare.

Jag vet inte om stoppet var en tumör eller inte, eller om de har tagit bort någonting mer eftersom jag inte ville prata om operationen efteråt, vill koncentrera mig på att bli frisk, får veta alla detaljer på återbesöket.



Min nya salsgranne var inte precis någon muntergök och hon använde den röda knappen nästan hela tiden, dvs kallade på en sköterska, inte för att få vårdhjälp utan för att prata om sina personliga problem.

Bästa medicinen för att få igång tarmen samt slippa proppar var att promenera, och vad jag har promenerat... Det var tur att salsgrannen hade så mycket personligaproblem så att jag inte orkade vara kvar på rummet utan promenerade mest i korridoren. Kände mig mest sjösjuk...

Mitt promenadstativ med kateter och epiduralbedövning


Min salshörna 23:2
 Korridor för promenader. På fredagen fick jag sällskap av ytterliggare två som var uppe och promenerade.



Ett stort tack till personalen på Avdelning 15B för god service och omvårdnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar