lördag 5 november 2011

Fler gamla inlägg från mittlivsgoda.blogg.se

Vanessa 11 år

 
Vi firade Vanessa med en Michael Jackson tårta och ett halsband.

Tårtan har en ätbar leopardkant som var supersvår att montera på tårtan... fast det spelar ingen roll för födelsedagsbarnet blev superglad över tårtan.





 

Miss Cupcake 2011

Helt otroligt, jag vann hederspris med min älg Hälge i kategorin Tokigt!

Juryns motivering:
"Tokigt" är kategorin för veckans hederspris. Och är inte Maria Sillströms bidrag "Älgen Hälge" så söt att man kan bli alldeles tokig? Grattis säger vi!


Ett stort tack till Dr Oetker och till alla som röstade på mitt bidrag!

Ludvíg 20 år

Hipp hipp hurra!

Idag fyller "Ludde" 20 år och jag fick äran att baka Cupcakes.

 

Äppel & Kanelmuffins med crumble

 

Fredagsmys hos Anna


För någon vecka sedan bjöd Anna hem oss tjejer på tacokväll med fredagsmys. Vi hade jättetrevligt och Anna hade kvällen till ära fixat tequila...

I stället för en blomma tog jag med kladdkakor till henne.



Försenad födelsedagstårta...

Här kommer en bild på Lennarts födelsedagstårta


Marängtårta, eller kanske mer bakelse eftersom jag bakade portionsbitar

Anna Forsberg - Sundsvalls absolut bästa frissa!

Jag har stans absolut bästa frissa Anna Forsberg! Oj, nu blir mammas bästis Barbro kanske ledsen men hon är oxå superduktig och jag tror att hon var Annas "lärare" när hon gick sin utbildnig.

Nu är jag lockig!

Kladdisar till Anna och Mona, skulle göra rosa blommor eftersom Anna är en "rosa tjej" men det blev tyvärr inte så...



Solrosor...

... skulle göra solrosor men det blev typ prästkragar med en brun knopp...

Hoppas att de smakar!


Fjärlisdekoration

I september fyllde Moa 6 år och imorgon söndag är det dags för kalas. Idag har mamma Malin och storasyster Marry varit och hämtat fjärilarna. Marry ska baka muffins idag och imorgon efter kalaset kommer en bild på det färdiga resultatet.

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar Hälge! Mumintrollen är fina de också och ser ut att ha det riktigt härligt ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Har redigerat bloggen i flera dar så jag har helt glömt...

    SvaraRadera